Linkbuilding als extra service voor jouw klanten
Linkbuilding is een belangrijke online marketingactiviteit die jouw en je klanten kan helpen om te stijgen in de zoekresultaten van zoekmachines. Het is dus eigenlijk een deel van SEO (search engine optimization). Het is ook een belangrijk deel van SEO wat veel effect kan hebben, maar er kan erg veel tijd in gaan zitten, waardoor er vaak weinig mee gedaan kan worden. We delen graag wat jij moet weten om linkbuilding tóch aan te kunnen bieden aan jouw klanten.
Uitbesteden!
Linkbuilding is de perfecte activiteit om uit te besteden. Met whitelabel linkbuilding kun je dit doen terwijl je het wel aanbiedt onder je eigen merk- en bedrijfsnaam. Bedrijven, zoals Brandmatchers, die deze service aanbieden nemen al het werk uit handen en leveren merkloze rapportages die je kunt aanpassen naar eigen huisstijl en zo aan je klanten kunt aanbieden. Zij zorgen voor de content en hebben de platformen en connecties om de content geplaatst te krijgen. Zij zorgen dan ook dat de content én de match relevant zijn voor de klant zodat het maximale uit de linkbuilding activiteiten wordt gehaald.
Wat je nog meer moet weten
Mocht je toch nog niet zo bekend zijn met linkbuilding, dan geven we graag nog wat meer uitleg hierover. Een van de criteria die Google en andere zoekmachines hanteren om de kwaliteit van een website te beoordelen is de hoeveelheid links naar de website. Google ziet een link van site A naar site B als een compliment en stem vóór van site A naar site B. Als je dus meer van dit soort links hebt, vind Google de site beter en betrouwbaarder. Daar hangen wel een hoop voorwaarden aan. Zo heeft de linkende site veel invloed op de hoeveelheid ‘waarde’ die hij meegeeft aan de gelinkte website. Ook moeten de sites relevant zijn voor elkaar, moet de content relevant zijn voor de link en moet de content goed geschreven zijn. En dat zijn nog maar een paar van de voorwaarden en zaken die je moet kennen voor succesvolle linkbuilding.